ــــــــــــــ معلم خوانساری ـــــــــــــــ

محتوای آموزشی و ارزشیابی پایه ششم

ــــــــــــــ معلم خوانساری ـــــــــــــــ

محتوای آموزشی و ارزشیابی پایه ششم

بایگانی
آخرین نظرات

نگارش درس راز زندگی

شنبه, ۱۶ فروردين ۱۳۹۹، ۰۹:۳۲ ب.ظ

دانش آموزان عزیزم ، نگارش درس راز زندگی را با دقت و خوش خط در کتاب خود انجام بدهید.

توضیحات تمرینات:

املا و دانش ادبی:

1-این تمرین مربوط به شعر راز زندگی است و مربوط به درس پیاده و سوار نیست. جمله هایی که می نویسید باید کامل باشد.

2- در این تمرین به جهت فلش دقت کنید.مربع های صورتی یعنی در این خانه ها هیچ حرفی قرار نمی گیرد.

3- دقت کنید منظور از مناظره یعنی گفت و گو و منظور از مبالغه، بزرگنمایی است. می توانید از کلیه کتاب های درسی خود و تمام درس هایی که تا به حال تدریس شده استفاده کنید.

نگارش:

1- در این تمرین شما باید به زبان سبز ، باغچه و چمنزار جان بدهید و فرض کنید آن ها زنده هستند و حرف می زنند.نوشتن یک جمله از زبان آن ها کافی است.

2- در این تمرین شما باید تمام ویژگی هایی که در تصویر می بینید طوری شرح بدهید که شخصی که این تصویر را ندیده است بتواند به راحتی آن را تصور کند. یادتان باشد حتما از جان بخشی استفاده کنید و کمتر از چهار خط ننویسید.

3- شما باید در این تمرین فرض کنید بلبل و گل در یک باغ پر ازگل در حال صحبت کردن هستند.گفت و گو را طوری بنویسید که هر دوی آن ها به یک اندازه صحبت کنند.

کارگاه نویسندگی: دانش آموزان عزیزم وقتی می خواهیم خلاصه نویسی کنیم باید طوری متن را خلاصه کنیم که نکات مهم حذف نشود. در خلاصه نویسی کافی است که وقایع مهم بیان شود و جزئیات نوشته نشود.

1- دقت کنید در این تمرین کل متن باید فقط در این چهار خط خلاصه شود نه بیشتر.پس برای این کار شما باید اتفاقات کم اهمیت را حذف کنید و داستان را خیلی کوتاه تعریف کنید طوری که وقایع مهم از قلم نیافتد.

2- شما در این تمرین می توانید هر کدام از داستان های غیر درسی که به تازگی خوانده اید را انتخاب کنید و خلاصه ی آن را بنویسید. خلاصه نباید کمتر یا بیشتر از 5 خط باشد.

درک متن و هنر و سرگرمی فراموش نشود.

  • زهرا مهدوی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی